Best Tracks of 2016

Συνεχίζοντας την παρουσίαση των καλύτερων - αγαπημένων του έτους που έφυγε, σύμφωνα με τους παραγωγούς του Paranoise, σας παρουσιάζουμε τα 10 κομμάτια που μας σημάδεψαν για το 2016. Παρακάτω μπορείτε να τα ξανακούσετε για να τα ξαναθυμηθείτε και να σας μείνουν χαραγμένα στη μνήμη.

Best Tracks of 2016 / various

3 years ago
by

Αν και η επιλογή των καλύτερων κομματιών μιας ολόκληρης χρονιάς είναι δύσκολη διαδικασία, οι παραγωγοί του σταθμού ψήφισαν και ξεχώρισαν τα παρακάτω 10 κομμάτια, τόσο για την ιδιαιτερότητά τους, όσο και για την καινοτομία τους. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν τα 10 Βest Τracks of 2016 σύμφωνα με την αισθητική άποψη του σταθμού, 10 κομμάτια που αντιπροσώπευσαν τον ήχο του Paranoise για τον χρόνο που μας άφησε.

 

#10. Έχοντας κυκλοφορήσει αρκετά EPs τα τελευταία χρόνια, ο Djrum για μία ακόμα φορά δεν μας απογοητεύει με το release του με τίτλο Forgetting στην 2nd Drop Records τον περασμένο Ιούνιο. Αποτελούμενο από 4 δυναμικά κομμάτια, εκείνο το οποίο ξεχωρίσαμε ήταν το Induction. Φανερή επιρροή από London grime και έντονα μπάσα, σε συνδυασμό με κλασσικούς ήχους βιολιού και πειραματικά vocals ολοκληρώνουν το track και ομολογουμένως το κάνουν ένα από εκείνα που λατρέψαμε την χρονιά που μας πέρασε.

 

#9. Μετά από πολλαπλά releases και albums στην Phoenix G και αλλού, o Mr. G στο τελευταίο του LP προσθέτει κάποια κομμάτια που καθορίζουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον ταυτόχρονα, την ίδια ώρα και σε πολλαπλά time lines μαζί. Το One For The Headz είναι ένα τέτοιο παράδειγμα όπου το MPC κλείνει το μάτι στην χρυσή εποχή του Co Op crew και του ανενεργού πλέον Plastic People της προηγούμενης δεκαετίας. Broken Beat of the highest order, ιδανικό εργαλείο για αυτούς που διαθέτουν λίγη φαντασία. Τέλος, η μελωδία που έρχεται και στοιχειώνει rhythm section and bline Halfway through είναι απλά έπος. Highly Recommended.

 

#8. Ο 23χρoνος Kaytranada δίνει πράγματι πολύ παραπάνω από το 99,9% του εαυτού του με ένα εξαιρετικό debut στην XL Recordings. Αναζητώντας την hip hop, την funk, τα beats ή την house ψυχή των δημιουργημάτων αλλά και συνεργασιών του, στεκόμαστε στο έκτο τραγούδι του δίσκου με καλεσμένους τους BadBadNotGood. Το Weight Off σε ταξιδεύει σε έναν κόσμο με την βαρύτητα μονάχα της αγάπης. Μία δυνατή μπασογραμμή στα όρια της jazz fusion και ένα χορευτικό tempo σε παρασέρνει σε μια ονειρική δίνη. Είναι ένα “chill-hope” φιξάρισμα που μας εμπνέει να ψάξουμε το 0,1% της κρυμμένης αλήθειας.

 

#7. Εις εκ των ηγετών της ηλεκτρονικής σκηνής, διαχρονικά πια, ο αναμφίβολα ιδιοφυής μουσικός παραγωγός από την Ιρλανδία, κυκλοφόρησε μέσα στο 2016 το μίνι άλμπουμ Cheetah. Έπειτα από 25 γεμάτα χρόνια στον χώρο της μουσικής και στην δισκογραφία, με 7 προσωπικά albums, 30κάτι προσωπικά singles και EP’s, αλλά και καμιά 200αριά εμφανίσεις του – συμμετοχές του σε άλλες κυκλοφορίες και συλλογές τρίτων, ο Aphex Twin παρασύρθηκε και φέτος από τον δημιουργικό οίστρο στον οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Το CIRKLON3 [ Kolkhoznaya mix ] αποτέλεσε το highlight του EP στην Warp, αφού μας μετέφερε ηχητικά στον κλασσικό αγαπημένο ambient / idm παιχνιδιάρικο ήχο του Richard D. James, ενώ συνοδεύτηκε κι από ένα εξαιρετικό video clip.

 

#6. Πρόκειται αναμφίβολα για μια εκ των ηγετικών φυσιογνωμιών της beats, glitch hop σκηνής. Ο Gaslamp Killer άλλωστε, ήταν από αυτούς που ξεχώρισαν στην σκηνή του Los Angeles με τα εκρηκτικά και γεμάτα ενέργεια live sets του στο Low End Theory πριν 10 χρόνια και συνεχίζει ως σήμερα. Το 2016 βρήκε τον Gaslamp να κυκλοφορεί το 2ο προσωπικό του album, το οποίο λέγεται Instrumentalepathy και κυκλοφόρησε μέσα από το καινούριο label του GLK, Cuss Records. Αιθέρια φωνητικά, μπλέκουν για άλλη μία φορά με τα ξέφρενα beats του GLK πάντα με φόντο το ψυχεδελικό περιβάλλον του Los Angeles. Το Residual Tingles, αποτελεί το κύριο κομμάτι του Instrumentalepathy και είναι από τα κομμάτια που μας ταξίδεψαν στο σκοτεινό παράλληλο σύμπαν του William Bensusen.

 

#5. Ο Mala, από την εμφάνισή του στην δισκογραφία το 2005 άμεσα εξελίχθηκε σε έναν εκ των βασικών ηγετών της dubstep σκηνής και σίγουρα καθιερώθηκε ως σημείο αναφοράς στον εν λόγω ήχο. Τα τελευταία χρόνια αντλεί έμπνευση από παραδοσιακές μουσικές διάφορων χωρών, και επηρεασμένος από τα ταξίδια του στο Περού, κυκλοφόρησε φέτος το Mirrors στην Brownswood του Gilles Peterson. Αρκετά κομμάτια ξεχώρισαν από το Mirrors, αλλά στον απολογισμό της χρονιάς αυτό που κέρδισε στην κούρσα ήταν σίγουρα το Kotos, σε συνεργασία με τους Περουβιανούς Asociacion Juvenil Puno. Ο χαρακτηριστικός εγκεφαλικός Mala, μπλέκει υπέροχα με την περουβιανή αύρα και δημιουργεί ένα εξαιρετικό κομμάτι που δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτήν την λίστα.

 

#4. Το ντουέτο των ακατονόμαστων Σουηδών SHXCXCHCXSH κυκλοφόρησε τον τρίτο και ίσως καλύτερο δίσκο του το καλοκαίρι του 2016 από το αξιόλογο label Avian του Shifted. Από το δυστοπικό βιομηχανικό ambient-techno του SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs, όπως ονομάζεται ο δίσκος ξεχωρίσαμε αμέσως το 9ο κομμάτι με τίτλο SsSsSsSsSsSsSsSsSs. Το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του ξερού μεταλλικού beat, σε συνδυασμό με τα στροβιλιζόμενα synths στοίχειωσε για τα καλά την χρονιά που μας πέρασε και αγαπήθηκε όσο λίγα tracks από τους παραγωγούς του Paranoise.

 

#3. Άλλο ένα εκπληκτικό κομμάτι ήταν γραφτό να μας αφήσει ο ιδιαίτερα δραστήριος Βρετανός παραγωγός Jim Coles, ή αλλιώς Om Unit, για το 2016. Το Testimony είναι το Α Side του Om Unit Edits Vol.3, το οποίο αποτελεί μια ανεξάρτητη κυκλοφορία περιορισμένων αντιτύπων και πρόκειται πραγματικά για μια κατάθεση ψυχής. Βαθιά και ζεστή μπασογραμμή, σαγηνευτικά φωνητικά, συνθέτουν ένα μινιμαλιστικό και μελωδικό μοτίβο που αναδεικνύει απλόχερα το ταλέντο του παραγωγού στο να καταθέτει κομμάτια που θα τα θυμόμαστε για καιρό.

 

#2. Οι παραγωγές στις οποίες μας έχει συνηθίσει ο David Kennedy έχουν το κυρίαρχο χαρακτηριστικό της αψεγάδιαστης, ή σχεδόν ανύκουστα δημιουργικής, φαντασίας του Βρετανού παραγωγού. Ο ίδιος, εμμένει σε αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα από σχεδόν κάθε άλλο παραγωγό, να δημιουργεί εγκεφαλική και συνάμα χορευτική μουσική με σκοπό να ιντριγκάρει το μυαλό και να κουνήσει το σώμα. Φέτος, ανάμεσα σε μία πληθώρα συναρπαστικών κομματιών, ο David κυκλοφόρησε αυτό το αφόρητο κομμάτι με τον τίτλο XLB στο προσωπικό του label, Pearson Sound. Το παρόν και ταυτόχρονα το μέλλον της χορευτικής μουσικής ανήκει στον Pearson Sound και η νέα αυτή κατεύθυνση που αποτύπωσε στο XLB είναι ό,τι πιο συναρπαστικό ακούσαμε φέτος στον χώρο της club μουσικής.

 

#1. Αυτή η συνεργασία μας σημάδεψε ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φέτος. Οι Καναδοί BADBADNOTGOOD στο 4ο προσωπικό τους άλμπουμ ΙV συνεργάστηκαν με την επίσης Καναδή τραγουδίστρια της soul, Charlotte Day Wilson, και μας παρουσίασαν το ομορφότερο κομμάτι της χρονιάς, το In Your Eyes. H soulful φωνή της Wilson γλυστράει πάνω στις ρετρό μπασογραμμές και τα συγκοπτόμενα ντράμς, συνθέτοντας μια ορχηστρική πανδαισία soul και jazz χρωμάτων. Είμαστε πολύ τυχεροί λοιπόν που το κομμάτι, το οποίο θα μπορούσε να έχει ηχογραφηθεί στην δεκαετία του ’70, κυκλοφόρησε το 2016 και ήμασταν οι πρώτοι που το απολαύσαμε!