Interview with Fragile Balloon

Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε ο μουσικός Fragile Balloon ενόψει της εμφάνισής του το Σάββατο στο Ρομάντσο, στα πλαίσια του showcase της δισκογραφικής Nutty Wombat.

Interview with Fragile Balloon / interviews

3 years ago
by

Ο Fragile Balloon, μουσικός παραγωγός από το 2007, κατά κόσμον Γιώργος Κοντογιαννίδης, κάτοικος Θεσσαλονίκης σήμερα – με καταγωγή από την Έδεσσα, ιδρυτής της Numb Capsule Records και μέλος της Nutty Wombat Records, μας μίλησε ενόψει της εμφάνισής του το Σάββατο 12 Μαρτίου στο Ρομάντσο, στο πλαίσιο του Showcase της Nutty Wombat.

Παρακάτω διαβάζετε την πολύ ενδιαφέρουσα αποκλειστική συνέντευξη που μας παραχώρησε ευγενικά, ενώ εδώ θα βρείτε όλες τις πληροφορίες για το Σαββατιάτικο event στην Αθήνα.

Καλησπέρα Γιώργο! Αρχίζουμε… Η μουσική σου συνταιριάζει διαφορετικές μουσικές εκφάνσεις, με έντονο πάντα το στοιχείο του πειραματισμού. Πως θα περιέγραφες το μουσικό ύφος του Fragile Balloon?

Αρχικά θέλω να στείλω την καλησπέρα σε όλους τους συντελεστές του paranoise radio και στους ακροατές σας.

Η μουσική μου είναι επηρεασμένη από την ηλεκτρονική σκηνή (κυρίως IDM) της δεκαετίας του ’90, ενώ παράλληλα διατηρεί τα στοιχεία της έκπληξης και της εναλλαγής των μοτίβων.

Πότε και με ποια αφορμή ξεκίνησες πιο σοβαρά την ενασχόλησή σου με την μουσική? Το κάνεις επαγγελματικά ή με σκοπό τον βιοπορισμό?

Η πρώτη απόπειρα ήταν το 2007. Ιδιαίτερη αφορμή δεν υπήρχε.. Κυρίως ήταν η διάθεση που είχα ώστε να δημιουργήσω τραγούδια παρόμοια με αυτά που ήδη αγαπούσα. Κάποια στιγμή με την βοήθεια του φίλου Γιάννη, άρχισα να κουτσοφτιάχνω τις πρώτες μου συνθέσεις στο sequencer που είχα στον υπολογιστή μου. Στην συγκεκριμένη φάση το υλικό βρισκόταν ακόμη σε εμβρυακό στάδιο. Μετά από κάποιο διάστημα είχα εξοικειωθεί με την όλη διαδικασία και τα τραγούδια άρχισαν να αποκτούν περισσότερη συνοχή.

Είναι σχεδόν αδύνατο να βιοποριστείς εξ’ ολοκλήρου μέσα από την μουσική και δη από την ηλεκτρονική – πειραματική, όσο κλισέ και αν ακούγεται. Δεν νομίζω ότι έχει να κάνει τόσο με την γενικότερη κρίση, αλλά με το γεγονός ότι το ελληνικό κοινό είναι αρκετά μικρό εν αντιθέσει με αυτά του εξωτερικού. Σίγουρα όμως αυτή η μικρή άνθηση που υπάρχει το τελευταίο διάστημα, βοηθάει στο να δίνεται βήμα σε όλο και περισσότερους ανθρώπους που κινούνται γύρω από τους συγκεκριμένους μουσικούς χώρους.

Ποιες είναι οι μεγάλες σου αγάπες και επιρροές στην μουσική?

Οι Orbital, Boards of Canada, Autechre, Plaid, Aphex, μ-ziq, Pan Sonic Squarepusher, Amon Tobin, LFO (και παρά πολλοί ακόμη). Η χρυσή γενιά δηλαδή, που κατά την γνώμη μου άλλαξε τα δεδομένα στην σύγχρονη μουσική ιστορία και έφερε κάτι καινοτόμο στην επιφάνεια. Ταυτόχρονα απολαμβάνω και επηρεάζομαι από τις νέες τάσεις.. Μουσικοί όπως οι The Haxan Cloak, Lakker, Objekt, Lone, Lee Gamble, Special Request, Patten, Akkord κ.ά., πιστεύω θα μας χαρίσουν εξαιρετικά albums τα επόμενα χρόνια.

Listen
Fragile Balloon - Spondylolisthesis EP (March 2016, Nutty Wombat Records)

Τι εξοπλισμό χρησιμοποιείς για τις παραγωγές σου? Με τι “γράφεις”?

Το βασικό εργαλείο είναι το sequencer που χρησιμοποιώ. Πλέον μέσα από ένα ποιοτικό software έχεις την δυνατότητα να κάνεις απίστευτα πράγματα στο κομμάτι της σύνθεσης. Από εκεί και πέρα, περιφερειακά hardware είναι πάντοτε πολύτιμα ώστε να διανθίζεις το υλικό σου, αλλά κυρίως στην διαδικασία της ζωντανής αναπαραγωγής.

Μετά το album Lamprophonies που έβγαλες το 2014, σε λίγες μέρες έρχεται το Spondylolisthesis EP, αυτήν την φορά στην Nutty Wombat Records, όπου τα δύο κομμάτια που μπορούμε να ακούσουμε ως τώρα εντυπωσιάζουν. Τι θεωρείς πως έχει διαφοροποιηθεί σε σένα ανάμεσα σ’ αυτές τις δύο δουλειές?

Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Για μένα η εξέλιξη στην μουσική είναι συνυφασμένη με την καθημερινότητα. Αυτό που κυρίως έχει μεσολαβήσει ανάμεσα στις δύο δουλειές δεν είναι τόσο το ηχητικό αποτέλεσμα αλλά οι διαφορετικές συνθήκες. Οι αλλαγές που βιώνουμε κάθε μέρα, η συναναστροφή με καινούργιο κόσμο, η δυστυχία που φέρνουν οι πόλεμοι, ο συνεχής αγώνας των προσφυγών για ένα καλύτερο αύριο, οι απρόσμενες πολιτικές εξελίξεις, η οικονομική τρέλα.. είναι στοιχεία που με επηρεάζουν και αυτό αποτυπώνεται και στην μουσική μου…

Το Lamprophonies και Spondylolisthesis είναι concept δουλειές. Το πρώτο περιγράφει μια συγκεκριμένη περίοδο στην ζωή μου, ενώ το δεύτερο προέκυψε μετά από προτροπή του Σπύρου και Τάσου από την Nutty Wombat Records. Το Spondylolisthesis περιστρέφεται γύρω από την αναπηρία των ζώων.. είναι αφιερώμένο στην ‘Amelie’ (το σκυλάκι μου) καθώς και σε όλους τους ανθρώπους που τα βοηθούν.

Οι σπουδές σου στην μουσική συνέβαλαν σημαντικά στον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι τον ήχο αλλά και την παραγωγή μουσικής? Θεωρείς απαραίτητη προϋπόθεση τις σπουδές για την παραγωγή?

Ναι, έπαιξαν τον ρόλο τους αλλά δεν μπορώ να πω ότι ήταν αυτές που καθόρισαν την γενικότερη αντίληψη μου περί μουσικής. Οι γνώσεις γύρω από την παραγωγή σου δίνουν την δυνατότητα να ωραιοποιήσεις κατά κάποιο τρόπο το υλικό σου αλλά όχι απαραίτητα την εξελικτική σου πορεία ως μουσικό.

Πως προέκυψε η δημιουργία του δικού σου label, Numb Capsule Records?

Ήταν μια αφορμή ώστε να μπορώ να κυκλοφορώ με μεγαλύτερη ευκολία τα δικά μου albums αλλά και φίλων. Στο μέλλον εύχομαι να συνεχίσουν να βγαίνουν όμορφα πράγματα και να τα χαίρονται οι ακροατές.

Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα στην Νumb Capsule πέρα από εσένα, οι Esoteric Sob και Dozen Draft που οι κυκλοφορίες τους βγήκαν και σε CD πέρα από ψηφιακά. Μπορείς να μας προϊδεάσεις για επόμενες κυκλοφορίες της εταιρείας? Να αναμένουμε την μουσική να διατεθεί και σε άλλα formats?

Οι επόμενες κυκλοφορίες είναι από την Yorgia Karidi, τον Emdy και τους Ice Eyes. Η Yorgia θα κυκλοφορήσει την πρώτη της δισκογραφική δουλειά, ένα CD single (3-inch). Για τον Emdy θα είναι το δεύτερο full-length album μετά το εξαιρετικό Synchresis. Και τέλος οι Ice Eyes μετά το εντυπωσιακό τους ντεμπούτο έρχονται στην οικογένεια της Νumb με το νέο τους και αναμενόμενο EP (3-inch CD και αυτό). Επίσης, υπάρχει στο πλάνο να κυκλοφορήσουν επερχόμενα albums και σε άλλα formats (βινύλια, κασέτες, USB).

Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για το ενδιαφέρον μουσικό site που “τρέχεις”, το breakaplate.com? Πότε ξεκίνησε, με ποιον στόχο και σε τι κατεύθυνση επικεντρώνεται το υλικό που δημοσιεύεται?

To Βreakaplate δημιουργήθηκε το 2011. Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων με αγάπη για την μουσική και συνδεόμαστε μαζί της, μέσα από τις προσωπικές μας ενασχολήσεις. Είναι ένα online μουσικό περιοδικό που δίνει βαρύτητα στην δημιουργία των βίντεο, στα οποία solo artists και μπάντες παρουσιάζουν ζωντανά κάποιο από τα τραγούδια τους. Προσπαθούμε να παρουσιάζουμε φρέσκα και ιδιαίτερα ακούσματα, δίνωντας στους ακροατές -αναγνώστες το έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με αυτά.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία ανάταση της εγχώριας ηλεκτρονικής σκηνής. Πολλές ποιοτικές παραγωγές, αξιόλογοι δημιουργοί και ενδιαφέροντα εγχειρήματα. Τι πιστεύεις παρέχει η Ελλάδα ως τόπος, πηγή έμπνευσης και χώρος δημιουργίας στους καλλιτέχνες και πως πιστεύεις τους εμποδίζει. Υπάρχει θετική ανταπόκριση από τα μέσα και το κοινό?

Νομίζω ότι την μερίδα του λέοντος γι αυτή την ανάταση όπως την χαρακτηρίζεται την κατέχει η Τechno σκηνή. Είναι πιο άμεση προς το κοινό και κατά βάση χορευτική. Αυτό που δίνει η χώρα στους μουσικούς την δεδομένη στιγμή είναι κυρίως τροφή για σκέψη. Η οικονομική κρίση έβαλε την κοινωνία να νιώσει πιο έντονα τα προβλήματα που την περιβάλλουν, έτσι και στους μουσικούς (θέλω να πιστεύω) όλη αυτή η συσσωρευμένη πίεση εκφράζεται πλέον δημιουργικά.

Το βασικό εμπόδιο το ανέφερα και παραπάνω, ότι δυστυχώς το κοινό είναι αρκετά μικρό ώστε να υπάρχει μεγάλη αλληλεπίδραση. Ναι, πιστεύω ότι η στάση των μέσων και του κόσμου έχει γίνει ευνοϊκότερη σε σχέση με το παρελθόν. Ίσως είναι και ένα στοιχείο συσπείρωσης για το στήσιμο μιας ευρύτερης ελληνικής μουσικής σκηνής.. προς το παρόν υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη.

Τι να περιμένουν να ακούσουν από σένα οι θαμώνες στο Ρομάντσο το ερχόμενο Σάββατο?

Στην σκηνή θα βρίσκομαι μαζί με τον αγαπημένο φίλο Γιάννη (Esoteric Sob). Θα παρουσιάσουμε μαζί ένα 30λεπτο set, αποτελούμενο από τα τραγούδια του Spondylolisthesis, που θα πλαισιωθούν από παλαιότερα και κάποια ακυκλοφόρητα. Έτσι παρέα με τους The Rattler Proxy, The Hydra και του PAN PAN (όπου θα σκιτσάρει σε πραγματικό χρόνο), πιστεύω θα είναι μια όμορφη βραδιά για τον κόσμο που θα βρεθεί το Σάββατο στο Ρομάντσο.

Ευχαριστούμε πολύ και καλή επιτυχία!

Ευχαριστώ πολύ!