Exclusive interview with Disphonia

Η σύντομη αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνομιλία που είχαμε με τους Disphonia μόλις λίγες μέρες πριν ανέβουν βόρεια για τα δύο party του Paranoise σε Ξάνθη και Θεσσαλονίκη!

Exclusive interview with Disphonia / interviews

8 years ago
by

Είναι ακόμη πολύ πρόσφατη η στιγμή που προξένησε τεράστια έκπληξη σε πολλούς, όταν η τελευταία κυκλοφορία των Disphonia σε συνεργασία με τους Γάλλους Kantyze στο label της γερμανικής Trust In Music, έφτασε στην πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας στην κορυφή (#01) των charts στα DnB singles!

Σας παρουσιάζουμε την σύντομη αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνομιλία που είχαμε με τους Disphonia, σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις τους μόλις λίγες μέρες πριν ανέβουν βόρεια για τα δύο party του Paranoise σε Ξάνθη και Θεσσαλονίκη.

Eίναι το δεύτερο σας release μετά το Νοvember στην Mindtech και το πρώτο που κυκλοφόρησε σε vinyl format. Πείτε μας λίγα λόγια για το πως ξεκίνησε η συνεργασία με τους Kantyze, για την συμβολή του Camelorg στο Timemachine, καθώς και τι σημαίνουν για εσάς αυτά τα 2 tracks.

Πριν μερικά χρόνια βρεθήκαμε με τον Feubod των Kantyze στην Αθήνα που ήταν για διακοπές με την κοπέλα του. Περάσαμε το βράδυ της πρωτοχρονιάς μαζί και καταλάβαμε πως αυτό που μας συνδέει, η αγάπη για την μουσική, κάνει την επικοινωνία πραγματικά πολύ όμορφη και απλή. Από τότε και τα δύο μέλη των Kantyze λάμβαναν αρκετές ιδέες που είχαμε και πάντα έδειχναν ενδιαφέρον και εμπιστοσύνη και μας προέτρεπαν να τις υλοποιήσουμε. Η συνεργασία ήρθε αυθόρμητα, υπήρχε η βάση στην ιδέα και υπήρχε και η τεράστια εμπειρία των Kantyze.

Kαταλάβαμε άμεσα ότι όλες οι βασικές αρχές για συνεργασία υφίστανται, κοινά likes, εμπιστοσύνη, σεβασμός στην άποψη του άλλου, δεν χρειάστηκαν πολλές κουβέντες. Όλα πήγαν άψογα και γρήγορα κάμφθηκαν οι όποιες αμφιβολίες για το πόσο μπορεί να λειτουργήσει ένα τέτοιο project μέσω internet και πάνω από διαφορετικές πλατφόρμες (εμείς δουλεύουμε σε Logic και οι Kantyze σε Cubase).

To 1987 Demons ήταν το πρώτο track που τελειώσαμε κι έχει ιδιαίτερη σημασία. Το Τime Machine ήταν ένα project που ξεκίνησε πέρσι όταν ο Camelorg μας επισκέφθηκε το καλοκαίρι στην Αθήνα. Έχει επίσης μεγάλη σημασία γιατί ουσιαστικά περιγράφει την απόφαση εξωτερίκευσης της έκφρασης και την διαχείρισή της στον χρόνο. Και τα δύο κομμάτια βρήκαν στέγη άμεσα στην Trust In Music που τα αγκάλιασε και τα πίστεψε από την αρχή.

Διαβάσαμε στο online record store Juno μια πολύ καλή κριτική για την συγκεκριμένη κυκλοφορία και είδαμε πως κατάφερε να φτάσει στο νούμερο 1 στα charts των vinyl singles την πρώτη βδομάδα κυκλοφορίας του. Πως νιώσατε? Ήταν κάτι που περιμένατε?

Η αλήθεια είναι πως υπήρχε αρκετό άγχος για αυτό το release μιας και είναι πλέον πάρα πολύ δύσκολη η έκδοση βινυλίου. Το κόστος είναι μεγάλο και το κοινό που ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο μέσο πολύ λιγότερο απ’ ότι άλλοτε. Αρχικά τις πρώτες μέρες η καλή πορεία στο Juno ήταν κατά κάποιο τρόπο ανακούφιση με κάποιο συγκρατημένο ενθουσιασμό. Ο οποίος μεγάλωσε πάρα πολύ όταν έφτασε στην πρώτη θέση και διαβάσαμε το review. To Juno είναι ένα μέσο από το οποίο παίρνουμε μουσική εδώ και χρόνια, είναι μεγάλη η χαρά μας!

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια, πρόκειται να δούμε κι άλλες συνεργασίες με τους Kantyze ή άλλους παραγωγούς?

Αναμένουμε σύντομα να κυκλοφορήσει το δεύτερο solo κομμάτι μας Collapsed στην M-Atome, με το οποίο είμαστε πολύ ευχαριστημένοι και που έχει πάρει σοβαρό support από παραγωγούς και dj’s που σεβόμαστε πολύ. Έχουμε στόχο το 2012 να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο για μας. Κάτι που δεν θα περιοριστεί μόνο στο μουσικό κομμάτι.

Όσον αφορά τις συνεργασίες, έχουμε τελειώσει ένα νέο κομμάτι με τους Kantyze και ανυπομονούμε για το επόμενο. Υπάρχουν επίσης κομμάτια που δουλεύουμε με τους Ble3k, Dephzac, Treo. Έχουμε στόχο και για κάποιες ακόμη συνεργασίες. Θα κάνουμε πάντως focus καταρχήν στην ιδέα που έχουμε για ορισμένες solo παραγωγές.

Στο βιογραφικό σας διαβάζουμε ότι ίσως κάποια μέρα καταφέρετε η προσπάθειά σας να έχει την μορφή που σας εκφράζει και την περιγράφετε με συγκεκριμένο τρόπο. Θεωρείτε πως δεν έχει φτάσει αυτή η στιγμή?

Δεν μπορεί κανείς να πει με σιγουριά γιατί το είδος έχει μια ιδιαιτερότητα, σε αναγκάζει κάθε φορά να ξεπεράσεις τον εαυτό σου, να νιώθεις ότι έχεις δώσει το καλύτερο. Με όποιον έχουμε συζητήσει έχει την ίδια άποψη. Κάθε νέο κομμάτι σε ολοκληρώνει αλλά σου βάζει και νέους στόχους για το επόμενο.

Σημασία έχει να το διασκεδάζεις κατά την διαδικασία και έχουμε αποφασίσει αυτό να κάνουμε. Και τους δύο μας ευχαριστεί να κάνουμε μουσική περισσότερο από τίποτε άλλο.

Ποια η γνώμη σας για την πορεία της Drum ‘n’ Bass στην εγχώρια underground σκηνή αλλά και παγκοσμίως? Υπάρχουν νέοι καλλιτέχνες που εξελίσσουν τον ήχο, κι αν ναι, προς ποια κατεύθυνση?

Το Drum ‘n’ Bass πλέον παρότι έχει ιστορία πάνω από δύο δεκαετίες ακούγεται φρέσκο στα αυτιά. Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία και οι ρυθμοί μετάδοσης της πληροφορίας, όσο ο κόσμος είναι ανοιχτός στο να ανταλλάσσει εμπειρίες, ιδέες, το drum ‘n’ bass θα εξελίσσεται. Αυτή η μουσική έχει ωριμάσει, συνεχώς ακούμε όλο και καλύτερες παραγωγές, όλο και πιο τρελές ιδέες!

Οι φόρμες σε πολλές περιπτώσεις μεταλλάσσονται, έχουν εμφανιστεί νέα υβρίδια τα οποία ακόμη κι αν βασίζονται σε παλιότερα μοντέλα, νιώθεις ότι έχουν φρεσκάδα. Παλιοί παραγωγοί ξεπερνάνε εαυτούς, είναι ακόμη εκεί, αφοσιωμένοι, πιστεύουν σε αυτό και κάνουν τρομακτικά καλή δουλειά. Και νεότεροι φέρνουν νέους ήχους και τεχνικές στο παιχνίδι.

Οι κατευθύνσεις είναι πολλές διαφορετικές και η αλήθεια είναι ότι όσο περνάει ο χρόνος παίρνουμε περισσότερη ευχαρίστηση όταν ακούμε νέα κομμάτια. Πολύ σημαντικό για την εξέλιξη που έχει είναι η τρομακτικά ραγδαία εξάπλωση του Dubstep. Eίναι ένα μουσικό είδος που έχει τραβήξει τα φώτα μακριά από τον ήχο όσο χρειάζεται για να απελευθερωθεί πολύς κόσμος…

Στην Ελλάδα το θετικό είναι ότι όλο και περισσότερα παιδιά ασχολούνται με την παραγωγή και ότι υπάρχει αρκετό κοινό που γουστάρει πραγματικά τον ήχο. Το δυσάρεστο είναι σαφώς η έλλειψη χώρων στους οποίους να μπορεί να παιχτεί αυτή η μουσική όπως θα θέλαμε να την ακούμε.
*Oι Disphonia παίζουν μεθαύριο Παρασκευή 9/12 στα Προκάτ στην Ξάνθη και το Σάββατο 10/12 στο Στέκι Βιολογικού ΑΠΘ στην Θεσσαλονίκη, σε δύο huge bass nights  του Paranoise Radio.