Best Remixes of 2017

Συνέχεια στο αφιέρωμα με τα καλύτερα της χρόνιας που πέρασε έρχεται να δώσει η λίστα με τα καλύτερα remixes, έτσι όπως αυτά επιλέχτηκαν από τους παραγωγούς του πρωτοπόρου σταθμού. Απολαύστε τα 10 κορυφαία remixes όπως τα ανέδειξαν οι παραγωγοί του Paranoise.

Best Remixes of 2017 / various

3 months ago
by

Η προτελευταία κατηγορία για τα ετήσια Best Off του Paranoise είναι αυτή με τα 10 Καλύτερα Remixes του 2017. Παρ’ όλο που η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει την ίδια βαρύτητα με τα καλύτερα άλμπουμ ή τα καλύτερα κομμάτια της χρονιάς, αποτελεί σίγουρα μία πολύ σημαντική ανασκόπηση για την χρονιά που μας πέρασε καθώς η τέχνη του remix είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την σύγχρονη μουσική κουλτούρα.

Στα επόμενα δέκα remixes προσπαθούμε να περιγράψουμε μία χρονιά που ενέπνευσε τους παραγωγούς και ακροατές του σταθμού μέσα από την ιδιαίτερη μουσική ματιά/αντίληψη των remixers. Απολαύστε τα παρακάτω.

 

#10. Ο συνιδρυτής της Wisdom Teeth επέστρεψε μέσα στο 2017 με μία από τις καλύτερες δουλειές του. Ο λόγος για τον K-Lone και το In The Dust EP το οποίο εξερευνά dub techno πτυχές και τις δένει ευφάνταστα με μπριστολιανό bass ήχο. Στο flipside οι O$VMV$M (Amos Child & Neek) επαναπροσδιορίζουν το δεκάλεπτο Old Fashioned, αφαιρώντας τις δομές του original κομματιού και το ξαναχτίζουν δίνοντας του αιθέριες dub αρμονίες. Κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο από την Soundman Chronicles.

 

#09. Στο #9 συναντάμε τον καταξιωμένο Βρετανό μουσικό παραγωγό Kieran Hebden aka Four Tet που μετατρέπει το νεο-κλασσικό παραδοσιακό ήχο του I Will Make Room For You σε δυναμικό και ταυτόχρονα μελαγχολικό. Έντονο το στοιχείο της επανάληψης και τα ονειρικά φωνητικά της Kaitlyn Aurelia Smith διακριτικά, χωρίς να επιβάλλονται. Το συνολικό αποτέλεσμα θυμίζει εναλλαγές χρωμάτων και σχημάτων σε ένα καλειδοσκόπιο υπό τις μελωδίες του Four Tet. Κυκλοφόρησε στην Western Vinyl τον περασμένο Νοέμβριο.

 

#08. Από τα remixes που μας κέντρισαν την προσοχή ήταν σαφώς και αυτό της Beatrice Dillon στον ανερχόμενο παραγωγό Ploy, ο οποίος σε σύντομο χρονικό διάστημα κυκλοφόρησε αξιοσημείωτα κομμάτια και EP’s σε Timedance, Hessle Audio και Hemlock. Το Footprints in Solid Rock αναδομείται και μεταμορφώνεται σε ένα αψεγάδιαστο dub techno κομμάτι με την μοναδική σφραγίδα της Beatrice Dillon και την υπογραφή της Timedance. Κυκλοφόρησε στην Timedance τον Σεπτέμβριο του ’17.

 

#07.  Τα τεμάχια από Bandulu Records επάξια έχουν γίνει ανάρπαστα και θεωρούνται must-have για μια grime δισκοθήκη. Ένα χαρακτηριστικό δείγμα του ήχου της Bandulu αποτελεί το Kahn – Fierce που είχε κυκλοφορήσει στην ίδια εταιρεία το 2012. Παρά την διαφύλαξη των φωνητικών του πρωτοτύπου, ο Commodo εκφράζεται πιο επιθετικά, αλλά η μελωδία του χαλασμένου πιάνου εξισορροπεί το αποτέλεσμα χαρίζοντας μας ένα εγγυημένο dancefloor killer track. Κυκλοφόρησε σε ένα limited edition δισκάκι τον Φεβρουάριο στην Bandulu.

 

#06. Το δίδυμο των Tendts από την Θεσσαλονίκη κυκλοφόρησε στο περασμένο έτος μεταξύ άλλων το EP τους It’s Everywhere στην Lower Parts, κυκλοφορία μέσα από την οποία μας χάρισαν το Golden Silk στην αρχική του εκτέλεση, αλλά και στο εξαιρετικό remix του Palmbomen II. Στο #6 λοιπόν βρίσκουμε τον Ολλανδό Palmbomen II που, εκμεταλλευόμενος τις italo-disco καταβολές του πρωτότυπου, δημιουργεί ένα εξίσου νοσταλγικό περιβάλλον και ταυτόχρονα μια ambient αισθητική προσέγγιση που σε ταξιδεύει.

 

#05. Σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της παρούσας κατάταξης βρίσκουμε το remix του Γάλλου beatmaker Fulgeance στο Uknowhowwedu της Bahamadia. Το κομμάτι αρχικά κυκλοφόρησε ως single το 1995, ενώ στο εν λόγω φετινό rework του, o Fulgeance, διατηρώντας αναλλοίωτα το tempo και την φωνή της Bahamadia μεταμορφώνει το original track από ένα κλασσικό hip hop κομμάτι σε ένα καλαίσθητο ξεσηκωτικό future beat το οποίο διατέθηκε προς ελεύθερο κατέβασμα από το soundcloud του Fulgeance.

 

#04. Στην ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σειρά κυκλοφοριών της δισκογραφικής εταιρείας Berceuse Heroique, συναντάμε το Gridlock EP από τον Ossia, γνώριμού μας και από το σχήμα των Young Echo. Από την συγκεκριμένη κυκλοφορία ξεχωρίσαμε το remix του Lurka στο κομμάτι Tumlut. Ο Lurka εμπλουτίζει το μινιμαλιστικό πρωτότυπο κομμάτι με τον δικό του τρόπο, προσδίδοντας μια club διάθεση αλλά διατηρώντας παράλληλα την πιο dubby και σκοτεινή πλευρά της αρχικής έκδοσης. Κυκλοφόρησε τον Ιούνιο.

 

#03. O Tessela, έπειτα από μια παρουσία 7 πλέον ετών στα μουσικά δρώμενα, έχει συνεισφέρει στον σύγχρονο bass ήχο με εξαιρετικές κυκλοφορίες σε καταξιωμένες δισκογραφικές εταιρείες όπως οι Punch Drunk, 2nd Drop, R & S, Poly Kicks μεταξύ άλλων. Το 2017 ξαναχτύπησε για να μας προσφέρει ένα remix μεγατόνων στο κλασικό banger του ιδίου, ονόματι Hackey Parrot. Με το 10 Ton Mix, ο Tessela δίνει μία ακόμα πιο rave διάσταση στο αγαπημένο μας κομμάτι. Κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο μέσω της δισκογραφικής Poly Kicks του Tessela.

 

#02. Μια ανάσα από την κορυφή της λίστας φιγουράρει το remix του Pangaea στο όχι και τόσο γνωστό Stand Up! της Loleata Holloway. Ειλικρινά δεν ξέρουμε για ποιον λόγο διάλεξε ο Pangaea να ρεμιξάρει αυτό το κομμάτι, αλλά το σίγουρο είναι ότι του έδωσε και κατάλαβε. Το συγκεκριμένο remix δένει δύο πολύ διαφορετικά στοιχεία: Από την μία, μία ντίσκο ντίβα με τις ανυψωτικές χορδές της και από την άλλη η μινιμαλιστική bass-driven αισθητική του συνιδρυτή της Hessle Audio. Το Stand Up! παίχτηκε πραγματικά παντού φέτος το καλοκαίρι και κυριάρχησε στα dancefloors ανά τον κόσμο κυρίως λόγω της φουτουριστικής club αισθητικής του. Ίσως ένα από τα πιο επιτυχημένα re-edits που είχαμε την τύχη να ακούσουμε τα τελευταία χρόνια. Κυκλοφόρησε από το προσωπικό του label, Hadal, και επανεκδόθηκε πρόσφατα από την Salsoul.

 

#01. Στην κορυφή της κατάταξης, ως καλύτερο remix της χρονιάς, δεν αποτελεί έκπληξη η παρουσία του θρυλικού Mark Ernestus (Basic Channel, Rhythm and Sound, Hardwax) και το EP με τα remixes σε δύο κομμάτια από το περσινό άλμπουμ των Equiknoxx. Σίγουρα μία από τις κυκλοφορίες της χρονιάς, ξεχώρισε για το ιδιαίτερο ύφος που έδωσε ο Ernestus σε δύο από τα πιο γνωστά κομμάτια του Bird Sound Power. Το Mark Ernestus Remixes EP διαχέεται από μία διάθεση για πειραματισμό με τους σουρεαλιστικούς ήχους των Equiknoxx, σε ένα πάντρεμα του νέου και της εμπειρίας του παλιού με καταλυτικό αποτέλεσμα. Στο A side το remix του Ernestus στο Congo Get Slap Like A Congo Get Slap ξεχώρισε ελαφρώς για την πιο χορευτική dub-echo αισθητική του, ενώ και το b side κρύβει ένα διαμάντι σε περισσότερο Basic Channel μονοπάτια. Κυκλοφόρησε μέσω της DDS των Demdike Stare τον Οκτώβριο.